Masuk Form 6, janji dapat belajar. It enough :)

Assalamualaikum :) Rasa macam lama pulak aku menyepikan diri dari blog ni, hee bukan selalu *yeke? Bukan apa, aku malas nak update entry yang macam tak best untuk pembacaan aku. Hahaha sometimes aku selalu baca old post by me, mengimbau kenangan. Cewahh!~ Banyak sotry nak share tapi, hmm mood nak menulis takde. Haha sorry ye blog. K stop, meelalut jauh dah ni.

Ehem! Well based on the tiltle,aku telah mendaftarkan diri masuk Form 6 harini kerana aku tak dapat apa-apa offer dari Matrik dan Uni. Haha bapak sadis hidup aku. Aku masuk Form6 ni kat SMK Jengka Pusat. Hmm ramai schoolmates aku dapat offer Form6 kat sini tapi dorang taknak masuk. Maybe sebab sekolah ni jenis Sekolah Rancangan Khas and disiplin ketat. Aku dapat offer kat sini dalam jurusan Sains, hmmm aku memang dah nekad nak tukar jurusan Kemanusiaan tapi tak jadi sebab mama baba aku nak sangat aku amik Sains. So aku maintain la amik Sains ni.

Actually, berat sebenarnya aku nak amik Sains ni. Bukan apa, aku ni kalau boleh taknak study pasal sains-sains ni dah tapi dah mama baba nak, aku ikutkan jugak. Aku cuba la study pasal sains balik, itu dah hasrat mama baba aku. Baba nak tengok aku jadi saintis agaknya, hahaha sebab tu beriye suruh aku amik Sains.

Dah lepas sehari orientasi tadi, fuh fuh kira okay la jugak even macam bosan sikit. Nasib baik ada ex-schoolmates aku join Form6 situ, ada geng ah jugak. Hahaha ada Nabil, Ruga, Aina, Nadzren, Syidek dengan Aiman Syahmi. Kira tak lah aku terkontang-kanting kat situ. Hahahaha and Jumaat ni nama yang dapat hostelkeluar, mkira esok dengan lusa aku kena berulang dulu la. Pergh, dah la jauh! Nasib nasib. Mintak-mintak la dapat hostel, naye aku nak berulang ni.

Erk Faiz tu dapat Form6 kat situ jugak sebenarnya tapi hmmm dia taknak masuk. Ntah la, bukan apa. Aku berharap gilaaaaa kot dia masuk tapi tak kan aku nak paksa beriye kan? Even ada la jugak aku terasa hati dengan dia, simpan jelaa. Aku takde hak pun nak suruh dia masuk Form6, so aku harap dia dapat offer rayuan UPU nanti sebab dia memang nak yang tu. Berat hati tapi gonekan lagi? Doakan yang terbaik jela untuk dia :'(

Aku harap pilihan aku masuk Form6 ni memang tepat. Bila aku pikir balik, ada hikmah kot aku tak dapat Uni dengan Matrik. Besides, jimat duit and jimat masa. Even aku still rasa was-was amik Sains ni, insyaALLAH aku boleh. Restu mama baba sentiasa ada dengan aku. Guys, pray for me please?

Rasanya panjang dah aku merepek ni, ehem nak letak gambar pagi tadi dengan bebudak ni tapi masalah pulak netbook ni. Next time okay? InsyaALLAH aku cuba update banyak sebelum aku kena jejak kaki kat hostel Jumaat ni. And lastly. Kawan-kawan, semoga berjaya! :) Assalamualaikum.

No comments: