Random In My Mind


Assalamualaikum . Hmmm aku ni baru je lepas layan wedding Lisa dengan Yusry dekat Astro Ria tadi . K fineee wedding dorang memang sweet even simple . Haha aku dari memula tengok sampai la habis, asyik tersengih je memanjang . Dah sweet sangat, tak kan aku nak marah kot . Seriously aku cakap yang aku suka part lafaz nikah Yusry tu, haha * mata duitan sungguh aku ni . Eh bukan laaa, aku sukaa sebab macam pelik sebab jarang orang guna lafaz mcmtu sebab ... okay takde sebab dah, tu je sebab aku suka lafaz nikah Yusry tu . Ehem Encik PLKN, aku nak mas kahwin macam Lisa tau tau tau . Tak kira, nak jugak nak jugak . Haha k, gurau gurau :)

Haaa aku rasa semua mangsa SPM tahun lepas yang seangkatan umur dengan aku ni mesti dah tak lena tidur, makan tak kenyang dan mandi tak basah . Eh sama la kita, akuu pun macam tu jugak tapi takde la hari-hari . Haha aku buat-buat je muka macam takde feeling padahalnya dalam hati ni, Allah jelaa yang tahu . Sesungguhnya aku menyesal, sesungguhnya aku banyak main-main tapi semuanya dah terlambat . Teettt, tak guna dah nak menyesal . So berdoa jelaaa yang aku mampu buat sekarang agar aku boleh terima result aku dengan hati yang lapang dan ikhlas . Moga takde laa yang gagal, credit pun jadi laa kan .

Harini hari sabtu, ehem SABTU okay . Aku suka hari sabtu sejak budak tu melaporkan diri ke PLKN . Aku suka hari sabtu sebab hari sabtu ni la budak PLKN dapat phone . Haha so aku akan topup hanya hari sabtu, means topup untuk seminggu laa even selalunya tak sempat pun seminggu . So jangan kata aku sombong ah kalau aku tak reply mesej korang, takde credit la tu jawabnya :)

Tapi harini phone aku sepi, nasib baik aku tak topup lagi . Dia tak dapat phone kot harini, takpe laa . Dua minggu je lagi, lepasni  tak payah aku tunggu hari sabtu dah . Aku terjah je bebilaa aku nak call dia ke taknak call ke kan . Tapi aku rasa aku je excited, dia kemain hati kering lagi but kisah pulak aku kan? Hee biarlah, aku memang kaki excited pun . And and masa tengok wedding Lisa tu, aku dah berangan . Erk ni hobi so memang tak dapat elak . Tapi aku takde ah berangan aku kawin ke apa, jauh sangat tu . Aku berangan yang family dia jumpa family aku tapi bukan meminang ke apa, just untuk kenal-kenal . Hahaha aku berangan apa lagi lepastu malas ah aku tulis kat sini .

And aku teringat ada masa bila ntah aku on the phone dengan dia pastu cakap pasal PLKN dia tu, haha kemain over aku menangis . Menangis bukan sebab aku gedik manja ke apa just sebab aku takde geng ah nak gaduh . Sejak kami kawan lagi, memang dia ah orangnya yang selalu buat aku naik angin . Tak kira la depan mata ke dalam mesej ke on call ke apa, memang dia la orangnya .

So first week tu, memang aku macam lost jugak ah . Eh lawak la pulak bila ingat balik, pulak tu laki sorang ni tak bawak phone pastu gatai tangan nak pinjam phone kawan dorm, haaa nasib baik kawan dia tu baik hati so bagi la pinjam kat kawan dia hok tak tahu malu ni . And then yang budak comey kat rumah tu excited laa bila dapat mesej dari laki hok gatai tu tadi . Hahaha hilang sedih hilang muka monyok, haa terus muka jadi berseri-seri . Seeee, macam mana aku kalau dah excited . Err last thing aku nak cakap pasal dia .
AKU RINDU ALL ABOUT US KAT MELAKA, fullstop :/

Tukar topic, mana aci asyik pasal dia je . Dah ah blog aku pastu cerita dia je lebih, lemak ah aok :) Nanti bagi upah k, banyak dah ni promote pasal kau dalam blog ni . Life aku sepanjang tunggu result yang tak berapa aku tunggu tu, agak membosankan . Haha but i dont mind, aku lebih suka macam ni kot . Duduk rumah, layan tv layan mak bapak layan segalanya yang aku tak buat masa kena stay hostel dulu kala . So kira tebus balik ah . Tebus tidur yang tak berapa nak cukup tu, tebus segala jam yang aku kena study . Even memula dulu memang baba tak bagi kerja so tetibe haritu baba suruh aku kerja and then mood-nak-kerja aku dah hilang so better i just stay at home .

Erk selain itu, eceh! Aku rindu sangat dekat classmates aku . Hmm and dorang ni pun buat aku lost jugak . Yelaaa kemain kecoh sama-sama dalam kelas, study sama waktu kelas tambahan pastu dalam sehari tu wajib nampak muka masing-masing and now takde . Tak nampak muka bila sedih ke happy ke, semuanya takde . Ishh kekadang tu menangis jugak ah bila ingat kat dorang . Haih kehilangan . Aku ni dah la anak tunggal, ace bayangkan bila dah terbiasa duduk hostel yang bising kemain then duduk rumah yang sunyi yang amat . Haha tak ke culture shock?

Cukup la aku membebel kat sini, bukan ada yang baca pun . # membawa jiwa yang laraaa --" Ehem sebelum entry ni dititik noktah untuk yang terakhir, izinkan patik menepek sekeping gambar patik yang tersangat la annoying . HAHA .

k bye, Assalamualaikum :)

No comments: