Today, Blind-Date

Yeah, arinie aku ada entry baru. haha, padahal aku bosan dok dekat umah. Tadi area2 pukul 230ptg, aku dgn kawan aku (Fitiey) pegi public library yang berhampiran. Ceh, konon bagitau mummy yang nk pi baca buku la apa la. Tapi sebenarnya aku pegi jupe sorg mamat yang teramat la mereng merangkap pakwe paling sewel. haha, joke only okayy


Dia datang dengan kawan dia, Azly. Azly uh skandal dengan kawan aku, nk la jupe gak nak kenal-kenal. Dorg smpai lambat,  ngantok tunggu. Tah pape, library sunyi pulak uh. Dengan air-cond yang sejuk2, lagi la buat mata aku bertambah kuyu. aduyai, sadis sungguh. Baca buku pun dah sengguk-sengguk, BOSAN!


Tetiba dorg datang, segan siot. Mula-mula kan, dorg pndg cam kononnya blurr gitu. Aku dgn Fitiey dah segan, dua-dua buat tak kenal and terus tunduk. Dorg pun cam buat muka bodo lepak dekat library, aku pun terpaksa la jemput dorg masuk. Dasar ngade dua ekor nie! 


Kami duduk-duduk jeh, sume segan and senyap. Pakcik aku uh tetiba mula topik, amik phone terus bluetooth gmba-gmba aku. Cam hampeh! Dah la dengan buat muka slumber, sakit hati tgk. Haih, apela. Yang Azly and Fitiey tetap senyap, sorang pndang luar sorang agi bace buku. Pakcik dah sengih-sengih tgk dorg. Last-last aku ajak lepak luar library, rimas duk senyap dekat dalam. Dekat luar pulak kan, kami lepak-lepak jeh. Kami tadeh buat pape pun. Borak-borak kosong shj, masing2 masih segan. Lepas uh, aku amik phone pakcik and bluetooth lagu apa tah. Tetibe dia tunjuk gmba adik angkat dia, pastu aku nak la tgk sume-sume gmba kan. Terus dia rampas, then terjadi la main rebut phone. Rebut mcm kanak-kanak rebut gula-gula uh, haih. Yang Dua org agi uh dok gelak-gelak, segan weh. Pastu, aku terus majuk dengan pakcik. Terasa weh, biarkan dia. Geram aku, nasib tak dapat phone dia uh, kalo tak rasa cam nak hempas jeh. Dia ada pujuk tapi aku buat tatau je, tanak layan PAKCIk!!

Aku terus balik dgn Fitiey uh, smpai je umah pakcik msj,,


Pakcik: Majuk agi ke?  
Aku  : Biarlah,
Pakcik: Jgnla gitu, huduh muka tau majok2.

Then aku terus tak reply, lantak dia nak pikir apa. Bukan apa, mcm aku heran je nk tgk sgt gmba adik angkat dia uh. Terasa sgt dgn dia tapi nk buat cane, pkwe tetap pkwe. Kalo ye pun, bagi la kejap. Mesti banyak gmba gurl dlm uh kan, aiyoyo. Jeles ke nie?? tidak tidak okayy, fikiran masih waras. Aku tak kisah pun dia nak contact dgn gurl mana pun but jangan curang suda la. Memang makan hati aku, haha.

Haih, aduh. K la weh, panjang dah aku celoteh. Korg bosan plak kang, later okay. Mlm nie nk kemas brg2, sok nak balek hostel dah. aduyai, benci betol la. Mummy, boley tak kalo tak balek?? Maleh la tanya, aku dah tau jwpn yang aku bakal dapat. Okayy la, aku stop dulu yaa. Adios :)

No comments: